“We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.” – Aristotle

La o privire mai atentă, viața noastră de zi cu zi constă într-o serie de obiceiuri repetate zilnic, o existență nemaipomenită înfăptuită de acumularea lentă a acțiunilor noastre anterioare.

Dar oricât ar părea de dificil, obiceiurile pot fi schimbate. Este vorba despre voință, ambiție și conștientizarea beneficiilor unei astfel de schimbări.

Deseori am întâmpinat și eu aceeași problemă. În momentul în care încercam ceva nou, automat întâmpinam rezistență. Noul obicei pe care încercam să îl deprind îmi mai scăpa din când în când printre degete.

Îmi amintesc că în urmă cu câțiva ani, mi-am propus să revin la un obicei tare drag, pe care l-am neglijat un timp. Mi-am propus să-mi aloc în fiecare seară, câte o oră, să citesc. Acest obicei era parte dintr-un proces mai complex, și anume, de a găsi un echilibru între responsabilitățile din viața personală și profesională, după un număr de ani cu multe provocări.

La început, nu mi-a fost foarte simplu. Uneori, mai ratam câte o seară. Ceva neplanificat, o vizită, o convorbire telefonică, o situație în familie intervenea exact în acel interval orar. Alteori, îmi era foarte dificil să respect acel timp doar pentru mine și îl cedam în favoarea altor responsabilități. Atunci decizia de a renunța părea cea mai simplă opțiune. Exact ca și atunci când îți este greu să stai departe de dulciurile preferate: “dacă tot am luat o felie, aș putea foarte bine să manânc și restul tortului.”

Același lucru se întâmplă într-o mulțime de alte cazuri precum renunțarea la fumat, adoptarea unui stil de viață sănătos sau a unei diete sănătoase, alergarea la prima oră a dimineții, și exemplele pot continua.

Dacă și TU simți că ești copleșit(ă) de tot ce se întâmplă în această perioadă și îți este dificil să schimbi un obicei, iată cum am procedat eu:

  • Alege să schimbi doar un obicei deodată – Schimbarea este suficient de dificilă, însă atunci când decizi să schimbi mai multe obiceiuri sau comportamente în acelasi timp, încercarea ta va fi sortită eșecului. Alege să schimb obiceiurile pe rând.
  • Motivul este esențial în decizia de schimbare a unui obicei. Mai mult decât atât, trebuie să-ți evidențiezi beneficiul schimbării.
  • Identifică apoi, ce anume te face să revii la vechiul comportament.
  • Începe cu pași mărunți, dacă simți că uneori este necesar. Spre exemplu, dacă intenționezi să te apuci de sport, începe cu 5-10 minute și pe parcurs, crește durata de derulare a exercițiilor.
  • Repetă acțiunea încontinuu. E nevoie de timp până se creează o nouă obișnuință.
  • Când observi că se consolidează noul comportament, sărbătorește reușita.

Schimbarea nu este ușoară întrucât necesită conștientizare, dorință de schimbare și un plan de acțiune bine pus la punct repetat iar și iar. Nu fii dur cu tine însuți și lasă-te purtat către obiectivul tău, bucură-te de acest proces de schimbare și vei vedea că succesul este aproape.

Fii perseverent, nu renunța și ai încredere în tine! Întreabă-te dacă ceea ce faci și întreprinzi astăzi te va aduce mai aproape de locul unde vrei să fii mâine.

Dacă vrei să afli cum am reușit eu să fac o schimbare și cum îți pot fi și ție de folos în a deprinde noi obiceiuri și comportamente sănătoase, contactează-mă! Sunt la doar un click distanță!